Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Prohlubování základních dovedností při didaktické interpretaci uměleckého textu. 2. Metody rozvíjející u žáků čtenářskou gramotnost a kritické myšlení. 3. Metody rozvíjející u žáků jejich kreativitu. 4. Tvořivá interpretace prozaického díla. 5. Tvořivá interpretace básnického díla. 6. Rozvoj tvůrčího psaní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Aplikace didaktických postupů v LV - uplatnění tvořivého myšlení a vlastní invence. Dovednosti a zkušenosti získané v této disciplíně by měly účinně pomáhat v literární výchově.
Prohloubit si základní dovednosti při didaktické interpretaci uměleckého textu. Osvojit si vyučovací metody rozvíjející u žáků čtenářskou gramotnost a kritické myšlení. Osvojit si vyučovací metody rozvíjející u žáků jejich kreativitu. Aplikovat vhodné vyučovací metody ve výuce. Tvořivě interpretovat prozaický i básnický text.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce (80%) a průběžné plnění zadaných úkolů a seminárních prací.
|
Doporučená literatura
|
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: VÚP.
-
Beránková, E. (2002). Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Nakladatelství Jiří Fraus.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků.. Olomouc: Nakladatelství Hanex.
-
HNÍK, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy.. Jinočany: HaH.
-
JEČNÁ, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom.
-
Košťálová, H. a kol. (2010). Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha.
-
KRET, E. (1996). Učíme se jinak.. Praha : Portál.
-
MACHKOVÁ, E. (2005). Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku.
-
SILBERMAN. M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
|