| Název předmětu | Čtenářská pregramotnost v kurikulu MŠ 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KČJ/KČP1@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Čtenářská pregramotnost, pojetí čtenářské pregramotnosti v českém předškolním kurikulu. Rozvoj poznávacích a psychických procesů, které jsou předpokladem rozvoje čtenářské pregramotnosti dětí předškolního věku. Předčtenářská výchova v období předškolního věku, utváření pozitivního vztahu dětí předškolního věku ke knihám a čtení. Úloha rodiny a mateřské školy v procesu rozvoje čtenářské pregramotnosti dětí. Tzv. předčtenářské chování a připravenost dítěte na školu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - pochopit podstatu, funkce a obsahovou strukturu čtenářské pregramotnosti dětí předškolního věku, - zdůvodnit význam rozvoje čtenářské pregramotnosti v předškolním věku, - vymezit a stimulovat dovednosti dětí předškolního věku, které jsou předpokladem rozvoje jejich čtenářské pregramotnosti, - zhodnotit roli rodiny a mateřské školy v procesu rozvoje čtenářské pregramotnosti dětí.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Student vytvoří knihu aktivit zaměřenou na rozvoj čtenářských prekonceptů (rozvoj zrakového a sluchového vnímání, rozvoj motoriky), na rozvoj slovní zásoby a na práci s textem vhodnou pro práci s dětmi v předškolním vzdělávání. Knihu v semináři představí ostatním studentům. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |