Název předmětu | Základy písemného a mluveného projevu |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/KZPP@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Osobnost učitele Krizové komunikační situace v MŠ Verbální a nonverbální komunikace Asertivita. Empatie. Diskuse a její řízení. Psaný projev: zásady výstavby textu, nedostatky při stylizaci textu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Aktivně uplatňovat dovednosti písemné a ústní komunikace se zaměřením na srozumitelnost a efektivitu v různých profesionálních kontextech. - Analyzovat a reflektovat svou roli učitele, zejména v oblasti předškolní výchovy, a porozumět významu komunikace ve vyučování. - Zvládat krizové komunikační situace v mateřských školách, prokazovat schopnosti řešení problémů a zvládání konfliktů. - Rozlišovat mezi verbální a neverbální komunikací a aplikovat techniky pro zlepšení obou typů komunikace v pedagogickém prostředí. - Využívat praktické znalosti a techniky efektivní komunikace k obohacení svých pedagogických dovedností a zapojení žáků. - Prokázat schopnost účastnit se diskuse a řídit ji. - Objasnit základní principy argumentace a prokázat schopnost argumentovat při mluveném projevu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
ZÁPOČET: SEMINÁRNÍ PRÁCE Lze zvolit jedno z následujících témat: 1. Rozvoj komunikačních kompetencí u žáků na 2. stupni ZŠ 2. Komunikace a spolupráce s rodiči žáků 3. Komunikace při řešení vybraného problémového chování žáka/žáků v průběhu výuky na 2. stupně ZŠ. - Rozsah práce minimálně 3 NS, dodržovat formální zásady pro psaní odborných prací (velikost písma 12, řádkování 1,5, písmo Times New Roman, zarovnání do bloku apod.). - Vycházet PRIMÁRNĚ z odborných zdrojů, které je nutno adekvátně citovat (jedním z cílů práce je prokázat schopnost studenta pracovat s odbornými zdroji), lze odkazovat také na subjektivní zkušenosti (např. z vlastní pedagogické praxe apod.) a podpořit je odbornými zdroji. Požadavky na studenty s ISP: - Vypracovat seminární práci v rozsahu minimálně 6 NS na vybrané téma (viz výše). |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |