Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Zouharová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře jsou zaměřeny zejména na motivaci žáků v jazykové složce předmětu český jazyk. Studenti získají zkušenosti se zařazováním aktivizačních metod a forem práce v různých fázích vyučování a osvojí si řadu cvičení tradičních (například využití všestranných jazykových rozborů) až například po metody RWCT (Kritického myšlení). Získají rovněž přehled o metodických oporách pro učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Semináře jsou zaměřeny zejména na motivaci žáků v jazykové složce předmětu český jazyk. Studenti získají zkušenosti se zařazováním aktivizačních metod a forem práce v různých fázích vyučování a osvojí si řadu cvičení tradičních (například využití všestranných jazykových rozborů) až například po metody RWCT (Kritického myšlení). Získají rovněž přehled o metodických oporách pro učitele.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů. Vybrané úkoly: Seznámení se strukturou RVPZV (zaměřeno na 1. stupeň). Analýza vybraného ŠVP. Vytvoření vlastního aktivizačního cvičení do jazykového vyučování.
|
Doporučená literatura
|
-
(2009). Kafomet (katalog forem a metod práce).. Třebíč: Infra.
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: VÚP.
-
BERAN, V. a kol. (2003). Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty).. Praha: Agentura STROM.
-
Bláhová, R. (2008). Recepty na zajímavé hodiny českého jazyka a literatury. (poslední aktualizace). Praha: Raabe.
-
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. (1998). Čeština a její vyučování.. Praha: SPN.
-
Grecmanová, H., Urbanovská, E., Novotný, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků.. Olomouc: Hanex.
-
JEČNÁ, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom.
-
NELEŠOVSKÁ, A. (2004). Jak se děti učí hrou. Praha: Grada.
|