Předmět: Seminář k diplomové práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k diplomové práci 2
Kód předmětu KČJ/KSD2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gyüre Klára, Mgr. Ph.D.
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kříž Michal, Mgr. Ph.D.
  • Veselý Luboš, Mgr. Ph.D.
  • Jakubíček Daniel, Mgr. Ph.D.
  • Krejčí Veronika, Mgr.
  • Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
  • Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
  • Fic Igor, doc. Mgr. Dr.
  • Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Předmět se zaměřuje na základní charakteristiku diplomové práce zahrnující teoretickou bázi (teoretický základ, východisko práce) a část empirickou (obsahující vlastní výzkum). Předmět seznamuje studenty se způsoby výběru vhodného tématu (aktuálnost, přínos, využitelnost v praxi, soulad s profilem absolventa), metodami zpracování práce (v souladu s citačními normami a vnitřními směrnicemi PdF UP), možnostmi realizace výzkumného šetření - a to jak formě kvantitativního, tak kvalitativního či smíšeného výzkumného šetření. Předmět se soustředí jak na práce orientované na sběr a vyhodnocení dat (např. zjištění informací, názorů, postojů, prevalence, interpretace atd.), tak na práce orientované na analýzu existujícího (analýza díla, analýza autora apod.).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Navrhnout logicky jasnou a přehlednou diplomovou práci splňující standardy kladené na práce tohoto typu. - Vytvořit funkční design výzkumu realizovaného v rámci diplomové práce. - Zvolit vhodnou metodologii výzkumu zahrnující výzkumný nástroj, výzkumnou proceduru, vhodný harmonogram sběru dat, způsoby vyhodnocení a interpretace dat. - Formulovat výzkumné problémy, otázky a hypotézy. - Zpracovat diskusi jako nedílnou součást diplomové práce, která zasazuje výsledky práce do kontextu výsledků ostatních výzkumníků - a to jak v domácím, tak i mezinárodním měřítku. - Zpracovat seznam literatury vyhovující citačním normám (ISO 690-2). - Zajistit jazykovou kvalitu práce (pravopis, typografie, stylistika).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

1. 2-4 konzultace s vedoucím práce. 2. Rešerše odborných zdrojů k tématu práce. 3. Rozpracovaná část diplomové práce v rozsahu minimálně 30 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci. 4. Rozpracovaná diplomová práce obsahuje: - Formulaci cílů diplomové práce. - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury. - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu diplomové práce).
Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • GULOVÁ, L. a ŠÍP, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada Publishing, a.s.
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  • HOY, K. W. (2010). Quantitative Research in Education: A Primer. USA: SAGE.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.
  • MAŇÁK, J. a ŠVEC, Š. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
  • ŠVAŘÍČEK, R. a ŠEĎOVÁ K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní