Vyučující
|
-
Gyüre Klára, Mgr. Ph.D.
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kříž Michal, Mgr. Ph.D.
-
Jakubíček Daniel, Mgr. Ph.D.
-
Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Fic Igor, doc. Mgr. Dr.
-
Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
-
Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
-
Krejčí Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na základní charakteristiku diplomové práce zahrnující teoretickou bázi (teoretický základ, východisko práce) a část empirickou (obsahující vlastní výzkum). Předmět seznamuje studenty se způsoby výběru vhodného tématu (aktuálnost, přínos, využitelnost v praxi, soulad s profilem absolventa), metodami zpracování práce (v souladu s citačními normami a vnitřními směrnicemi PdF UP), možnostmi realizace výzkumného šetření - a to jak formě kvantitativního, tak kvalitativního či smíšeného výzkumného šetření. Předmět se soustředí jak na práce orientované na sběr a vyhodnocení dat (např. zjištění informací, názorů, postojů, prevalence, interpretace atd.), tak na práce orientované na analýzu existujícího (analýza díla, analýza autora apod.). Předmět se zaměřuje především na kvantitativní výzkumné metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Navrhnout logicky jasnou a přehlednou diplomovou práci splňující standardy kladené na práce tohoto typu. - Vytvořit funkční design výzkumu realizovaného v rámci diplomové práce. - Zvolit vhodnou metodologii výzkumu zahrnující výzkumný nástroj, výzkumnou proceduru, vhodný harmonogram sběru dat, způsoby vyhodnocení a interpretace dat. - Formulovat výzkumné problémy, otázky a hypotézy. - Zpracovat diskusi jako nedílnou součást diplomové práce, která zasazuje výsledky práce do kontextu výsledků ostatních výzkumníků - a to jak v domácím, tak i mezinárodním měřítku. - Zpracovat seznam literatury vyhovující citačním normám (ISO 690-2). - Zajistit jazykovou kvalitu práce (pravopis, typografie, stylistika).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
GULOVÁ, L. a ŠÍP, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
HOY, K. W. (2010). QuantitativeResearch in Education: A Primer. USA: SAGE.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
MAŇÁK, J. a ŠVEC, Š. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
-
ŠVAŘÍČEK, R. a ŠEĎOVÁ K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
|