Název předmětu | Náslechová stáž ve výuce ČJL |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/KNSV@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Specifika kombinovaného studia neumožňují realizovat souvislou týdenní stáž na základní škole Pro splnění předmětu si studenti sami domluví náslechy na základní škole podle svého výběru. Postup: - realizace 4 náslechových hodin (jazyková i literární část); - záznam realizovaných náslechů (průběh hodiny, aktivity učitele a žáků) a jejich reflexi; - rozhovor s učiteli o pojetí výuky ČJL v dané škole. Požadavky k zápočtu K zápočtu písemně odevzdáte: 1. Záznamy z náslechu výuky na ZŠ, jeho analýzu a reflexi. Každý záznam hodiny bude mít rozsah min. 2 NS 2. Úvahu v rozsahu minimálně 1NS zaměřenou na smysl a cíl literárního vzdělávání na ZŠ. 3. Potvrzení školy o realizaci uvedených náslechů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit a zhodnotit současného pojetí vyučování českého jazyka a literatury, - posoudit hlavní problémy ve vyučování ČJL a navrhnout řešení, - zúčastnit se náslechů v hodinách českého jazyka a literatury, - zachytit a analyzovat učitelské výstupů během náslechové praxe, - analyzovat problémy práce učitele ČJL s žáky se specifickými potřebami, - zhodnotit úroveň komunikace učitele s žáky v průběhu, - plánovat a realizovat učitelský mikrovýstup, - zapojit se do realizovaných workshopů zaměřených na zážitkovou pedagogiku a dramatizaci, - zavádět inovativní postupy do vyučování ČJL.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Specifika kombinovaného studia neumožňují realizovat souvislou týdenní stáž na základní škole Pro splnění předmětu si studenti sami domluví náslechy na základní škole podle svého výběru. Postup: - realizace 4 náslechových hodin (jazyková i literární část); - záznam realizovaných náslechů (průběh hodiny, aktivity učitele a žáků) a jejich reflexi; - rozhovor s učiteli o pojetí výuky ČJL v dané škole. Požadavky k zápočtu K zápočtu písemně odevzdáte: 1. Záznamy z náslechu výuky na ZŠ, jeho analýzu a reflexi. Každý záznam hodiny bude mít rozsah min. 2 NS 2. Úvahu v rozsahu minimálně 1NS zaměřenou na smysl a cíl literárního vzdělávání na ZŠ. 3. Potvrzení školy o realizaci uvedených náslechů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |