Course objectives: To understand the wider context of the process of literary education, To specify main educational criteria of RVP ZV (Framework educational programm for basic education) related to the subject of Czech language and literature, To analyse and apply the main premises of receptive aesthetics, To clarify individual development of readership, To apply methods of activisation and reading literacy development, To analyse and apply the main premises od receptice aesthetics, To be able to choose the texts suitable for didactic interpretation, To suggest methods of didactic interpretation of the text, To prepare a lesson plan.
|
-
(2011). Gramotnosti ve vzdělávání: metodická příručka.. Praha: VUP.
-
(2010). Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele.. Praha: VUP.
-
(2011). Gramotnosti ve vzdělávání: soubor studií.. Praha: VUP.
-
(2011). Výuka čtení v Evropě - souvislosti, politiky a praxe.. Brusel: EACEA P9 Eurydice.
-
BERÁNKOVÁ, Eva. (2002). Tvořivá hra jako literární cesta k pochopení literárního díla.. Plzeň: Fraus.
-
FIŠER, Zbyněk et al. (2012). Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání.. Brno: Masarykova univerzita.
-
GEJGUŠOVÁ, Ivana. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchvově na základní škole.. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.
-
HAMAN, Aleš. (2012). Literární dílo a soudobá literární věda.. Praha: ARCSI.
-
HNÍK, Ondřej. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru.. Praha: Karolinum.
-
HNÍK, Ondřej. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy.. Jinočany: H&H.
-
ISER, Wolfgang. (2001). Apelová struktura textů. In: Čtenář jako výzva. Výbor z prací kostnické recepční estetiky.. Brno: Host, s. 39-61.
-
JANÍK, Tomáš et al. (2009). Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů.. Brno: Paido.
-
JANÍK, Tomáš et al. (2007). Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno: Paido.
-
KOSTEČKA, Jiří. (1995). Do světa literatury jinak.. Praha: SPN.
-
KOŠŤÁLOVÁ, Hana et al. (2010). Čtenářské gramotnosti jako vzdělávácí cíl pro každého žáka.. Praha: Česká školní inspekce.
-
KRČ, Eduard. (2012). Úvod do studia literatury.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
MARTINKOVÁ, Věra. (1995). Teorie literatury netradičně.. Praha: Trizonia.
-
REŽNÁ, Miroslava. (2011). Praktická estetika 3.. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa.
-
SILBERMAN, Mel. (1993). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
-
SLAVÍK, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole.. Praha: Portál.
-
SLAVÍK, Jan, CHRZ, Vladimír, ŠTECH, Stanislav et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání.. Praha: Karolinum.
-
ŠEĎOVÁ, Klára, ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. (2012). Komunikace ve školní třídě.. Praha: Portál.
-
VALA, Jaroslav. (2013). Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VALA, Jaroslav. (2011). Poezie v literární výchově.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VALA, Jaroslav. (2011). Vybrané kapitoly z didaktiky literatury. Distanční studijní text dostupný LMS Unifor.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VIEWEGH, Josef. (1999). Psychologie umělecké literatury.. Brno: Psychologický ústav AV ČR.
-
ZELEŇÁKOVÁ, Hana. (2013). Praktická estetika 6. O interpretácii literárného diela.. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa.
-
ŽILKOVÁ, Marta, ZELEŇÁKOVÁ Hana a REŽNÁ, Miroslava. (2011). Praktická estatika 5.. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa.
|