Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
-
Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historie e-learningu. Formy, úrovně, principy, vzdělávací strategie. E-learning a evropská praxe. E-learning v ČR. Standard SCORM. E-learning a E-Content. MOOC. Úvod do e-learningem podporovaného vzdělávání, účastníci e-learningového vzdělávání (tutor, autor, manažer, student), metody řízení e-learningových kurzů, projekty pro český jazyk. M-learning. Využití tabletů ve výuce (iPAD, Android).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - umět vyjmenovat výhody a nevýhody nasazení e-learningu v rámci systému primárního, sekundárního či terciárního školství, - posoudit úspěšnost nasazení e-learningu či m-learningu v prostředí konkrétní školy, - popsat základní etapy vývoje e-learningu, - uvést příklady MOOC kurzů, - charakterizovat vlastnosti learning management systému (např. LMS Unifor, Moodle apod.), - vyjmenovat příklady využití tabletu v rámci výuky a domácí přípravy, - ovládat základní funkce mobilních dotekových zařízení (připojení k WIFI, spouštění aplikací, projekce obrazu - tzv. screencasting apod.).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. (2001). Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání.. Olomouc: Andragogé.
-
Eger, L. et al. (2002). Příprava tutorů do distanční výuku s využitím on-line formy studia. Plzeň: ZČU.
-
EGER, Ludvík a BARTOŇKOVÁ, Hana. (2003). Studijní texty v distančním vzdělávání.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
EGER, Ludvík. (2006). Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu.. Plzeň: Fraus.
-
KLEMENT, Milan, CHRÁSKA, Miroslav, DOSTÁL, Jiří a MAREŠOVÁ, Hana. (2012). E-learning - elektronické studijní opory a jejich hodnocení.. Olomouc: Gevak.
-
KOPECKÝ, Kamil. (2006). E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex.
-
ŠIMONOVÁ, I. (2005). Prezenční vs. distanční forma vzdělávání: porovnání studijních výsledků. In: BELCOM 2005 - TRENDY V E-LEARNINGU.. Praha: ČVUT.
-
TLUČHOŘ, Jan, ed. (2005). E-learning a blended learning ve vzdělávacím procesu.. Cheb: ZČU v Plzni.
-
ÚLOVEC, Roman a BROŽ, Petr. (2003). Praktická činnost ve výpočetní technice I.. Karlovy Vary: Pedagogické centrum Karlovy Vary.
-
ZOUNEK, Jiří. (2009). E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.. Brno: Masatykova univerzita.
|