Předmět: E-learning pro učitele českého jazyka

« Zpět
Název předmětu E-learning pro učitele českého jazyka
Kód předmětu KČJ/KNEUQ
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
  • Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Historie e-learningu. Formy, úrovně, principy, vzdělávací strategie. E-learning a evropská praxe. E-learning v ČR. Standard SCORM. E-learning a E-Content. MOOC. Úvod do e-learningem podporovaného vzdělávání, účastníci e-learningového vzdělávání (tutor, autor, manažer, student), metody řízení e-learningových kurzů, projekty pro český jazyk. M-learning. Využití tabletů ve výuce (iPAD, Android).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - umět vyjmenovat výhody a nevýhody nasazení e-learningu v rámci systému primárního, sekundárního či terciárního školství, - posoudit úspěšnost nasazení e-learningu či m-learningu v prostředí konkrétní školy, - popsat základní etapy vývoje e-learningu, - uvést příklady MOOC kurzů, - charakterizovat vlastnosti learning management systému (např. LMS Unifor, Moodle apod.), - vyjmenovat příklady využití tabletu v rámci výuky a domácí přípravy, - ovládat základní funkce mobilních dotekových zařízení (připojení k WIFI, spouštění aplikací, projekce obrazu - tzv. screencasting apod.).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. (2001). Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání.. Olomouc: Andragogé.
  • Eger, L. et al. (2002). Příprava tutorů do distanční výuku s využitím on-line formy studia. Plzeň: ZČU.
  • EGER, Ludvík a BARTOŇKOVÁ, Hana. (2003). Studijní texty v distančním vzdělávání.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • EGER, Ludvík. (2006). Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu.. Plzeň: Fraus.
  • KLEMENT, Milan, CHRÁSKA, Miroslav, DOSTÁL, Jiří a MAREŠOVÁ, Hana. (2012). E-learning - elektronické studijní opory a jejich hodnocení.. Olomouc: Gevak.
  • KOPECKÝ, Kamil. (2006). E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex.
  • ŠIMONOVÁ, I. (2005). Prezenční vs. distanční forma vzdělávání: porovnání studijních výsledků. In: BELCOM 2005 - TRENDY V E-LEARNINGU.. Praha: ČVUT.
  • TLUČHOŘ, Jan, ed. (2005). E-learning a blended learning ve vzdělávacím procesu.. Cheb: ZČU v Plzni.
  • ÚLOVEC, Roman a BROŽ, Petr. (2003). Praktická činnost ve výpočetní technice I.. Karlovy Vary: Pedagogické centrum Karlovy Vary.
  • ZOUNEK, Jiří. (2009). E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.. Brno: Masatykova univerzita.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní