Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
-
Voráč Dominik, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Mediální výchova, její historie a současné trendy. Typy médií a jejich klasifikace. Pozitivní a negativní vliv médií na děti a mládež. Mediální výchova jako průřezové téma RVP ZV. Mediální gramotnost jako jádro mediální výchovy. Podpora mediální gramotnosti u žáků ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vymezit mediální výchovu s ohledem na její postavení v RVP ZV, - klasifikovat základní typy médií v současnosti i minulosti, - uvést příklady pozitivního a negativního vlivu médií na děti a mládež, - definovat mediální gramotnost, - objasnit možnosti rozvíjení mediální gramotnosti u žáků základních škol při výuce českého jazyka a literatury, - aplikovat kritický přístup při práci s mediálními produkty.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
-
ČMEJRKOVÁ, Světla a HOFFMMANOVÁ, Jana, eds. (2003). Jazyk, média, politika. Praha: Academia.
-
McQUAIL, Denis. (1999). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
-
MIČIENKA, Marek a JIRÁK, Jan et al. (2007). Základy mediální výchovy. Praha: Portál.
-
ROTH, Jiří. (2005). Mediální výchova v Čechách.. Praha: Tutor.
-
SCHULZ, Winfried a KÖPPLOVÁ, Barbara. (2004). Analýza obsahu mediálních sdělení.. Praha: Karolinum.
-
VERNER, Pavel. (2013). Historie mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
|