Předmět: Interpretace textů 20. století

« Zpět
Název předmětu Interpretace textů 20. století
Kód předmětu KČJ/KBI2Q
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Fic Igor, doc. Mgr. Dr.
Obsah předmětu
Klíčová díla české literatury 20. století dle konzultace se studenty.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vysvětlit dobový, literární a historický kontext vybraných děl, - analyzovat kompoziční a tematický plán díla s cílem dobrat se jeho smyslu a významu pro další literární vývoj, - konfrontovat vlastní vnímání díla s dobovými i aktuálními literárně teoretickými a literárněvědnými trendy, - argumentovat v diskusích nad uměleckou hodnotou díla.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • HAMAN, Aleš. (2012). Literární dílo a soudobá literární věda.. Praha: ARCSI.
  • HAMAN, Aleš. (1999). Úvod do studia literatury a interpretace díla.. Jinočany: H&H.
  • HNÍK, Ondřej. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy.. Jinočany: H&H.
  • HODROVÁ, Daniela et al. (2001). Na okraji chaosu: poetika literárního díla 20. století.. Praha: Torst.
  • JANKOVIČ, Milan. Dílo jako dění smyslu.. Praha: Pražská imaginace.
  • JANOUŠEK, Pavel, ed. a ČORNEJ, Petr, ed. (2008). Dějiny české literatury 1945-1989. 1. vyd. (2007-2008. 4 sv.).. Praha: Academia.
  • KOŽMÍN, Zdeněk a TRÁVNÍČEK, Jiří. (1998). Na tvrdém loži z psího vína. Česká poezie od 40. let do současnosti.. Brno: Jota.
  • KOŽMÍN, Zdeněk. (2005). Interpretace básní.. Brno: Masarykova univerzita.
  • KOŽMÍN, Zdeněk. (1990). Umění básně: Skácel, Mikulášek, Kundera.. Brno: K 22a.
  • PAVERA, Libor a VŠETIČKA, František. (2002). Lexikon literárních pojmů.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
  • SLAVÍK, Jan, CHRZ, Vladimír, ŠTECH, Stanislav et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání.. Praha: Karolinum.
  • VŠETIČKA, František. (1994). Stavba básně.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • VŠETIČKA, František. (1996). Stavba dramatu: o kompoziční poetice ruského, polského a slovenského dramatu.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • VŠETIČKA, František. (1992). Stavba prózy.. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní