Název předmětu | Aktivizační metody ve výuce českého jazyka a literatury |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/KAKM@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 4 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu ve vztahu k reflexi současné pedagogické praxe. Charakteristika aktuálních problémů vyučování předmětu český jazyk a literatura vztahujících se k tematice zařazování aktivizačních metod do výuky. Představení metod, námětů a postupů rozvíjejících aktivizační přístup k výuce českého jazyka a literatury. Aktivizační metody v literární výchově na prvním stupni základní školy. Příprava na vyučování a tvorba návrhů na zařazení aktivizačních metod do výuky, náměty pro pedagogickou praxi. Hodnocení vytvořených návrhů studentů a diskuse k vybraným tématům - se zaměřením na zhodnocení efektivního využití vybraných aktivizačních metod.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat obsah a funkci předmětu zaměřeného na aktivizační metody ve výuce českého jazyka a literatury v rámci daného studijního programu; vysvětlit význam zařazení aktivizačních metod do výuky českého jazyka a literatury; vyjmenovat a charakterizovat příklady moderních aktivizujících metod vhodných pro zařazení do výuky českého jazyka a literatury; poukázat na rezervy a nedostatky ve vyučování českého jazyka a literatury v souvislosti s využíváním aktivizačních metod v pedagogické praxi; navrhnout vhodné aktivizační metody pro výuku českého jazyka a literatury v rámci primární pedagogiky; posoudit možnosti využití aktivizačních metod v literární výchově na prvním stupni základní školy; plánovat účelné využívání aktivizačních metod ve výuce českého jazyka a literatury; navrhnout a zpracovat plán využití určitých aktivizačních metod ve výuce.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |