Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Úvod - seznámení se základními pojmy. Praktická část - ověření dovedností pro práci s počítačem. Internet - Počítačové sítě. Protokoly TCP/IP. WWW, hypertext. Hypertextová literatura. Praktická část - práce s hypertextem. Vyhledávání - vyhledávání na Internetu, prohlížeče, vyhledávače. Praktická část - vyhledání zadaného tématu z vícero zdrojů aj. Internetové zdroje pro ČJ, E-knihy. Praktická část - vyhledávání e-knih, četba. MS Word - využití ve výuce - možnosti práce, náměty, zpracování v textovém editoru ad. Grafické editory - tvorba studijních materiálů pro výuku ČJ. Praktická část - vytvoření jednoduchého studijního materiálu s využitím dostupných grafických editorů. Prezentační hardware a software ? typy pro výuku a využití v ČJ. Praktická část - vytvoření jednoduchého studijního materiálu v programu MS PowerPoint. Tvorba internetových stran. Praktická část - vytvoření webové stránky v konkrétním programu. Web 2.0. - nástroje Webu 2.0 a jejich využití v . Multimedia věnovaná ČJ - multimedia ČJ. Využití hudebních multimédií ve výuce ČJ. Praktická část - práce s multimédii - vyzkoušení testu, prvky muzikoterapie ad. Výukové programy, výukové programy pro výuku ČJ. Praktická část - práce s výukovým programem. Elektronická komunikace.Praktická část - vyzkoušení NetMeetingu, chatu. On-line výuka. E-learning. LMS Unifor, Moodle -využití při on-line výuce. Praktická část - práce s on-line výukovým programem (projekt Škola za školou) ad.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Seminář je zaměřen na teoretické i praktické aspekty využití informačních technologií (ICT) ve výuce českého jazyka: seznámení se základními pojmy, vyhledávání v internetové síti, informační zdroje (přehled a analýza internetových stran věnovaných problematice českého jazyka), multimédia pro předmět ČJ (CD-ROMy, výukový software, výukové programy, e-knihy, hudební média ve výuce českého jazyka), využití ICT v jednotlivých složkách předmětu (mluvnice, literatura, sloh, mezipředmětové vztahy), tvorba studijních materiálů pro výuku s využitím ICT (hypertext, práce s grafikou a médii), tvorba internetových stran a prezentací, elektronická komunikace (e-mail, elektronické konference, chat ad.), e-learning v oboru český jazyk (off-line a on-line výuka, projektová výuka).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
základní dovednosti pro práci s informačními a komunikačními technologiemi; pasivní znalost anglického jazyka
|
Doporučená literatura
|
-
www.spomocník. cz - Učitelský pomocník www.ceskaskola.cz - Česká škola www.dts.cz - Brána DTS.
-
Růžička, O. (2001). Internet pro učitele.. Praha.
-
Zounek, J., Kříž, R. (2001). Internet pro pedagogy - jak hledat a najít.. Praha: Grada.
|