Název předmětu | ITEP-Didaktické technologie ve výuce českého jazyka |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/IIDTČ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Volitelný předmět Didaktické technologie ve výuce českého jazyka se zaměřuje na využití mobilních dotekových zařízení (tabletů) ve výuce českého jazyka a literatury. V rámci předmětu získají studenti přehled o základních možnostech využití tabletů v rámci tzv. kolaborativních forem výuky, seznámí se základním ovládáním tabletů, se způsoby nákupu aplikací prostřednictvím online shopů (AppStore, Google Play), s vybranými aplikacemi vhodnými pro výuku a domácí přípravu, s projekty, které se na využívání tabletů v oblasti vzdělávání cíleně zaměřují, s příklady dobré praxe apod. Nově byla do předmětu integrována témata spojená s využitím robotických programovatelných zařízení ve výuce, využití prezentační techniky (digitální dotykové panely, přenosné interaktivní tabule), využití 3D VR ve výuce, využití rozšířené a smíšené reality ve výuce apod. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Seznámit budoucí pedagogy s technologiemi, které lze využít v procesu vzdělávání. Nabídnout studentům aktivity využitelné v jejich vlastní praxi v prostředí ZŠ a SŠ. Zvýšit úroveň digitální gramotnosti budoucích učitelů. Zvýšit povědomí studentů o různých druzích IT nástrojů. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|
Předpoklady |
Zvládnutí práce s vybranými technologiemi.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozhovor
Základní kompetence v oblasti informační a komunikační gramotnosti na úrovni úrovně ECDL. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |