Předmět: ITEP-Didaktické technologie ve výuce českého jazyka

« Zpět
Název předmětu ITEP-Didaktické technologie ve výuce českého jazyka
Kód předmětu KČJ/IIDTČ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Volitelný předmět Didaktické technologie ve výuce českého jazyka se zaměřuje na využití mobilních dotekových zařízení (tabletů) ve výuce českého jazyka a literatury. V rámci předmětu získají studenti přehled o základních možnostech využití tabletů v rámci tzv. kolaborativních forem výuky, seznámí se základním ovládáním tabletů, se způsoby nákupu aplikací prostřednictvím online shopů (AppStore, Google Play), s vybranými aplikacemi vhodnými pro výuku a domácí přípravu, s projekty, které se na využívání tabletů v oblasti vzdělávání cíleně zaměřují, s příklady dobré praxe apod. Nově byla do předmětu integrována témata spojená s využitím robotických programovatelných zařízení ve výuce, využití prezentační techniky (digitální dotykové panely, přenosné interaktivní tabule), využití 3D VR ve výuce, využití rozšířené a smíšené reality ve výuce apod. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Seznámit budoucí pedagogy s technologiemi, které lze využít v procesu vzdělávání. Nabídnout studentům aktivity využitelné v jejich vlastní praxi v prostředí ZŠ a SŠ. Zvýšit úroveň digitální gramotnosti budoucích učitelů. Zvýšit povědomí studentů o různých druzích IT nástrojů. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522

Předpoklady
Zvládnutí práce s vybranými technologiemi.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor

Základní kompetence v oblasti informační a komunikační gramotnosti na úrovni úrovně ECDL.
Doporučená literatura
  • LMS Moodle.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní