Název předmětu | Český jazyk ve společenské a pedagogické praxi |
---|---|
Kód předmětu | KČJ/CSP@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Příprava aktuálního projektu - výběr témat, plánování, realizace, reflexe, zhodnocení aktivit. Dobrovolnictví a jeho přínos pro získání praktických odborných i pedagogických zkušeností. Příprava workshopu jako forma praktického cvičení a prohlubování odborných i pedagogických dovedností. Tvůrčí psaní jako součást studia oboru český jazyk a literatura. Reflexe společenských a pedagogických témat, diskuse k vybraným aktuálním tématům. Příprava a realizace exkurze jako součást studia učitelství českého jazyka a literatury. Reflexe aktuálního kulturního a společenského dění. Základy badatelské práce jako součást studia českého jazyka a literatury, potenciál vybraných témat pro další zkoumání v rámci doktorského studijního programu nebo rigorózní práce. Vazba plánovaného projektu k regionálním tématům a regionálnímu školství.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - připravit projekt rozvíjející konkrétní oblast jejich studia oboru český jazyk a literatura; - prezentovat plán projektu a obhájit jeho přínos v kontextu profilu absolventa daného studijního programu; - objasnit přínos projektu pro vlastní osobnostní rozvoj a učitelskou profesi; - realizovat připravený projekt a zhodnotit jeho přínos pro pedagogickou praxi; - navrhnout další varianty rozvoje projektu.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |