After completing the course students should be able to: - to illustrate the differences between bullying and cyberbullying, to illustrate the differences between cyberbullying, - to describe the process of manipulation of the child under the so-called kybergrooming, - to list the individual phases of kybergrooming, - to characterize individual types of aggressors and victims (within the cybergroom typology), - to enumerate methods of protection and defense against cyber threats, - provide examples of the results of Czech and foreign research focusing on the area of cyber-related threats related to children, - to give examples of motivation of children for the realization of so-called sexting.
|
-
KOPECKÝ, Kamil a KREJČÍ, Veronika. (2010). Rizika virtuální komunikace (příručka pro učitele a rodiče).. Olomouc: Net University.
-
KOPECKÝ, Kamil. (2010). Kybergrooming - nebezpečí kyberprostoru.. Olomouc: Net University.
-
KOPECKÝ, Kamil. (2013). Rizikové chování studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v prostředí internetu.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
KOPECKÝ, Kamil, SZOTKOWSKI, René a KREJČÍ, Veronika. (2012). Nebezpečí internetové komunikace III.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
KOPECKÝ, Kamil, SZOTKOWSKI, René a KREJČÍ, Veronika. (2013). Nebezpečí internetové komunikace IV.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
KREJČÍ, Veronika. (2010). Kyberšikana - kybernetická šikana.. Olomouc: Net University.
-
VAŠUTOVÁ, Marie. (2010). Proměny šikany ve světě nových médií.. Ostrava: Ostravská univerzita.
|