Vyučující
|
-
Medek David, Mgr. Ph.D.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem výuky je řešení náročnějších prostorových projektů. Pojímá komplexně výtvarný záměr od přípravné fáze, výběru materiálů, až po závěrečnou realizaci.Časově neomezená a soustředěná práce na jednom úkolu, konceptuální přístup ke zvolené tématice, rozvíjení náročnějších výtvarných technik, hledání vlastního výtvarného pohledu a vyjádření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 33 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 57 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Návrh a realizace vlastního /případně zadaného/ tématu. Portrétní, figurativní, nefigurativní sochařská tvorba, objekt. Realizace individuálního tvůrčího záměru v materiálu /kompozice, přípravné kresby, plastické skici, model a realizace/. Cílem výuky je především samostatná práce na posluchačem zvoleném či zadaném tématu. A to od skici k samotné realizaci. Rozvoj vlastního tématu, současné tendence ve výtvarném umění a nová média. Rozsáhlejší projekty mohou být realizovány ve formě diplomové práce.
Schopnost formulovat vlastní výtvarnou koncepci. Schopnost rozvíjet a realizovat tuto koncepci ve zvolených materiálech a technikách.
|
Předpoklady
|
Schopnost samostatné kreativní práce. Základní znalost lidských proporcí. Aktivní účast na seminářich.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Návrh a realizace individuálního či zadaného projektu z oblasti prostorové tvorby. Zdokumentování realizovaného výtvarného projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
Collins, J. (2007). Sculpture Today. Phaidon Press Limited, London.
-
Edvard Lucie-Smith. (1996). ARTODAY . Slovart, Bratislava.
|