Vyučující
|
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Koncepce, struktura a grafický návrh animačních pracovních listů pro podporu procesu učení v oblasti výtvarného umění a kultury. Schopnost vyjádření daného tématu grafickými prostředky se zřetelem na interaktivitu a schopnost přenosu informací. Realizace návrhů pomocí příslušného grafického SW (Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Corel Draw).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 200 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s prací na koncepci, struktuře a grafickém návrhu animačních pracovních listů pro podporu procesu učení v oblasti výtvarného umění a kultury.
Absolvováním předmětu student získá praktické zkušenosti s tvorbou didaktických pomůcek v podobě pracovních listů, které využije ve vlastní praxi muzejního pedagoga.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti práce s počítačem a grafickým SW, praktická znalost didaktických zásad, zájem o předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a domácí příprava dle pokynů vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
Beran, Vladimír. (1994). Typografický manuál. Náchod .
-
Dusong, Jean-Luc ? Siegwartová, Fabienne. (1997). Typografie (od olova k počítačům) . Praha.
-
Chorý, Tomáš. (2007). Vybrané kapitoly z typografie, základní pojmy a pravidla. Olomouc.
-
Kočička, Pavel, Blažek, Filip. (2000). Praktická typografie . Brno.
-
kol. autorů. (1985). Písmo ve výtvarné výchově. Praha.
-
Willmore, Ben. (2005). Velká kniha k Adobe Photoshop CS. Brno.
|