Vyučující
|
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praxe v muzejní instituci: náslechy, samostatné výstupy, podíl na veškeré činnosti lektorského oddělení (organizační záležitosti, příprava programů a různých akcí aj.) Sestavení a realizace vlastního animačního programu s ohledem na pestrou paletu potenciálních návštěvníků. Možnost konzultace s pedagogy jednotlivých školních skupin, příprava samostatného výstupu za asistence zkušeného lektora edukačního oddělení, konzultace s kurátory při přípravě programu. Student praxi absolvuje buď na svém pracovišti (muzeum umění, resp. galerie) nebo v lektorském oddělení jiného muzea umění ? možnost využití spolupráce PdF s Muzeem umění Olomouc (Muzeum moderního umění Olomouc, Arcidiecézní muzeum Olomouc)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 200 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem praxe v muzejní instituci je ukázat studentům praktickou činnost muzejního pedagoga a seznámit je s jejími specifiky. Doporučené trvání praxe je 3 týdny, během nichž student absolvuje náslechy (min. 10 hod) i samostatnou práci s návštěvníky (min. 10 hod), cílem je aktivní zapojení do veškeré činnosti lektorského oddělení.
Po absolvování praxe získá student jasnou představu o fungování lektorského oddělení muzea umění a o náplni práce muzejního pedagoga. Tyto zkušenosti následně využije ve vlastní praxi muzejního pedagoga.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v teorii a dějinách umění, v pedagogice a didaktice, zájem o předmět, aktivita.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast na praxi a domácí příprava dle pokynů cvičného lektora.
|
Doporučená literatura
|
-
Horáček Martin, Myslivečková Hana, Šobáňová Petra (eds.). (2008). Muzejní pedagogika dnes (sborník příspěvků). Olomouc.
-
Horáček Radek. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno .
-
Jůva Vladimír. (2004). Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. Brno.
-
Jůva Vladimír. (1994). Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno.
-
Kesner Ladislav. (2000). Muzeum umění v digitální době . Praha.
-
kol. autorů. (2007). Škola muzejní pedagogiky 1 - 7. Olomouc.
|