Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Dokoupilová Monika, Mgr.
-
Buček Robert, MgA. Ph.D.
-
Havlík Vladimír, prof. Mgr.
-
Medek David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář, který orientuje studenta k vnímání prostoru, prostorového myšlení a jeho uplatnění v kreativním procesu. Jeho dvě složky - modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář, který orientuje studenta k vnímání prostoru, prostorového myšlení a jeho uplatnění v kreativním procesu. Jeho dvě složky - modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Předpoklady
|
Schopnost převést výtvarný nápad do trojrozměrného předmětu v definitivním materiálu. Odpovědný přístup k plnění zadaných úkolů. Účast na přednáškách a konzultacích.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
Úspešné splnění předmětu předpokládá: vytvarné a řemeslné zvládnutí zadaného tématu z keramického materiálu, seminarní práci na zadané téma, aktivní účast ve výuce, rozhovor s vyučujícím na probíraná témata.
|
Doporučená literatura
|
-
RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
|