Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Exler Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámit se s koncepčním vedením a přístupem ke skupině i jednotlivci v oblasti zájmové/nejlépe výtvarné/ tvořivé činnosti.Využít schopností přípravy námětů,určit obsah a cíle jednotlivých dnů a volit odpovídající vyjadřovací prostředky a způsoby jednání v sociální komunikaci. Rozvíjet sociální cítění a řešit problémové situace s důrazem na etické, estetické a ekologické-altruistické postoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámení s koncepčním vedením a přístupem k jednotlivci i ke skupině v oblasti výtvarné tvořivé činnosti. Studenti jsou schopni připravit náměty jednotlivých činností, určit obsah a cíle jednotlivých dnů. Rozvíjet sociální cítění a řešit problémové situace.
Základní pedagogické kompetence ve vzdělávací oblasti Umění a kultura.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v pedagogice, psychologii, dějin umění a výtvarných technik.Znnalosti z odborné literatury z výtvarné pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Prezentovat seminární práci (výtvarnou řadu, projekt), důraz na originalitu a aktuálnost tématu, účast na seminářích 90%.První setkání bude 21.2.2019 ve čtvrtek v 8.00 hod. v atel. kresby na Konviktu. Přijďte se domluvit na další postup výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
BERTRAND,Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha:Portál.
-
CIKÁNOVÁ,K. (1992). Kreslete si s námi. Praha.
-
DVOŘÁKOVÁ.,H. (1998). Výtvarná výchova na I. stupni. Pracovní sešit pro 1.-3.ročník, 4.-5.ročník.. Havlíčkův Brod:Tobiáš.
-
HORÁČEK,R. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno:Cerm.
-
KAVČÁKOVÁ,A., MALIVA,J. (1994). Úvod do studia výtvarné výchovy. Olomouc:UP.
-
NEUMAN,J. (1998). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha:Portál.
-
PÁVKOVÁ,J.,HÁJEK?B.,HOFBAUER?B.,HRDLIĆKOVÁ,V.,PAVLÍKOVÁ,A. (2002). Pedagogika volného času. Praha:Portál.
-
PRUCHA,J. (1998). Moderní pedagogika. Praha:Portál.
-
ROESELOVÁ,V. (2000). Didaktika výtvarné výchovy. Praha:Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1998). Proudy ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha.
-
ROESELOVÁ,V. (1996). Techniky ve výtvarné výchově. Praha.
-
SLAVÍK,J. (1994). Kapitoly z výtvarné výchovy. Praha: PdFUK.
-
SLAVÍK,J.,SLAVÍKOVÁ,V.,HAZUKOVÁ,H. (2000). Výtvarné čarování. Praha. PdFUK.
-
SLAVÍK,V. (2001). Umění zážitku, zážitek umění I. Praha. PdFUK.
-
ŠAMŠULA,P.,HAZUKOVÁ,H. (1991). Didaktika výtvarné výchovy I.. Praha. UK.
-
UŽDIL,J. (1998). Čáry, klikyháky,paňáci a auta. Praha.
-
UŽDIL,J. (1962). Metodika výtvarné výchovy I.. Praha:SPN.
|