Předmět: Modelování a prostorové vytváření

« Zpět
Název předmětu Modelování a prostorové vytváření
Kód předmětu KVV/TMOQ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Medek David, Mgr. Ph.D.
  • Dokoupilová Monika, Mgr.
Obsah předmětu
Téma: Prostorové výtvarné formy Výtvarné prostorové materiály. Klasické modelování. Modelace v ateliéru. Alternativní modelovací hmoty. Modelace s odkazem na směry v sochařství 20. století

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 16 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seminář, který orientuje studenta k vnímání prostoru, prostorového myšlení a jeho uplatnění v kreativním procesu v kontextu současného umění. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - aplikovat do vlastní výtvarné činnosti praktické a teoretické základy klasického modelování, - specifikovat přehled alternativních technik modelování, - aplikovat základní metody v hlíně a tvárlivých materiálech do vlastních výtvarných činností, - samostatně rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních, - tvůrčím způsobem aplikovat do praxe osvojené výtvarné dovednosti, a to sohledem na potřeby žáků spostižením, - aplikovat do praxe základní metody v hlíně a tvárlivých materiálech sohledem na specifika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Předpoklady
Základní orientace ve výtvarné pedagogice

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce

Doporučená literatura
  • Cikánová, K. (1995). Objevujte s námi tvar. Praha.
  • NEDVĚDOVÁ, Zdeňka a?ZATLOUKALOVÁ, Iva. (2000). Výtvarná tvorba. 1. Olomouc: Rubico.
  • RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
  • Roeselová, Věra. (1995). Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah.
  • ROESELOVÁ, Věra. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Řady a projekty ve výtvarné výchově.
  • Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní