Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Hábl René, Mgr. akad. mal.
-
Exler Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti si osvojí explorační a experimentální postupy, hry s linií, různými kresebnými a grafickými stopami. Kresebné etudy spojené s kompozičním řešením vyústí do výtvarné řady. Studenti se také seznámí s ukázkami různých vyučovacích přístupů a vyučovacích hodin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni pojmenovat základní přehled teoretických a praktických poznatků z kresby. Vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé techniky kresebných výtvarných technik. Interpretovat a kriticky zhodnotit kresebné výtvarné práce. Charakterizovat rozdíl mezi kresebnou a grafickou technikou.
Získání základních pedagogických kompetencí v předmětu Kresba a grafika.
|
Předpoklady
|
Základní orientace z elementárních praktických dovedností z oblasti kresby a grafiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Účast na seminářích 90%, realizovat a donést soubor výtvarných prací ze seminářů.
|
Doporučená literatura
|
-
AGTE,R. (1997). Slovník světové kresby a grafiky. Praha:Odeon.
-
CIKÁNOVÁ,K. (1992). Kreslete si s námi. Praha.
-
HARRISON,H. (2000). Kreslení tužkou a pastelem. Praha.
-
KREJČA,A. (1990). Grafické techniky. Praha.
-
PARRAMON,J.M. (1996). Velká kniha o kresbě. Praha.
-
Roeselová, V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha.
-
ROESELOVÁ,V. (1996). Techniky ve výtvarné výchově. Praha.
-
TEISSIG,K. (1990). Techniky kresby. Praha.
|