Vyučující
|
-
Danielová Mária, ak. mal.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 54 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět orientuje studenta k vnímání prostoru , prostorového myšlení a jeho uplatnění v kreativním procesu v kontextu současního umění.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v dějinách umění, pozorné vnímání reálného světa a jeho vizuální reflexe.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní přítomnost na výuce 80%, s materiálovou a koncepční přípravou.
|
Doporučená literatura
|
-
Alberto Giacometti. (1998). Moje skutečnost. Praha.
-
Edvard Lucie-Smith. (1996). ARTODAY. Slovart, Bratislava .
-
Gaston Bachelard. (1997). Voda a sny, Esej o obraznosti hmoty. Praha.
-
Judith Collins . (2007). Sculpture Today . London .
-
Kolektiv autorů. (1973). Od Rodina po Moora. Praha.
-
László Moholy-Nagy. (2002). Od materiálu k architektuře. Praha.
-
Maurice Merleau - Ponty. (1998). Viditelné a neviditelné. Praha.
-
Petr Wittlich. (2000). Sochařství české secese. Praha.
-
Vojtěch Volavka. (1956). Jak vzniká socha.. Praha.
|