Vyučující
|
-
Krtička Jan, Mgr. MgA.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je postaven na projekci a analýze produktů současné vizuální kultury (film, videoart, internet art, interaktivní média, digital art, klasická výtvarná média a jejich prolínání). Přesná struktura témat se odvíjí od zaměření jednotlivých studentů, jejichž aktivní účast na semináři je zásadní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvinout u studentů širší orientaci v oblasti současné vizuální kultury.
Samostatnost a schopnost reflexivního pohledu na průniky současného výtvarného umění s jinými oblastmi kultury.
|
Předpoklady
|
Orientace v současném výtvarném umění. Schopnost kritické analýzy produktů současné vizuální kultury.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na semináři, studentem představená projekce na základě předchozí konzultace s pedagogem.
|
Doporučená literatura
|
-
Berger John. (2009). O pohledu. Agite/Fra.
-
Berger John. (1990). Ways of Seeing: Based on the BBC Television Series. Penguin.
-
Bourriaud Nicolas. (2004). Postprodukce. Tranzit.
-
Kesner Ladislav. (1997). Vizuální teorie. H + H Jinočany.
-
McLuhan Marshall. (1991). Jak rozumět médiím. Odeon.
-
Petříček Miroslav. (2009). Myšlení obrazem: Průvodce současným filozofickým myšlením pro středně pokročilé. Praha: Herrmann & synové.
-
Sontagová Susan. (2002). O fotografii. Paseka.
-
Sturken Marita. (2009). Lisa Cartwright, Studia vizuální kultury. Praha.
|