Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Exler Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámit se s koncepčním vedením a přístupem ke skupině i jednotlivci v oblasti volnočasových zařízení/nejlépe výtvarné/ tvořivé činnosti. Volba koncepce vzdělávacího programu v rámci RVP.Využít schopností přípravy námětů,určit obsah a cíle jednotlivých dnů a volit odpovídající vyjadřovací prostředky a způsoby jednání v sociální komunikaci. Rozvíjet sociální cítění a řešit problémové situace s důrazem na etické, estetické a ekologické-altruistické postoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 70 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit se s koncepčním vedením a přístupem ke skupině i jednotlivci v oblasti volnočasových zařízení (nejlépe výtvarné) tvořivé činnosti.Pochopit problémové okruhy VV a problematiku péče o žáky mimo vyučování i ve školní praxi. Schopnosti přípravy jednotlivých námětů, určit obsah a cíle jednotlivých dnů a volit odpovídající vyjadřovací prostředky a způsoby jednání v sociální komunikaci.
Základní pedagogické kompetence ve vzdělávací oblasti Umění a kultura.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v pedagogice, psychologii, dějin umění a výtvarných technik.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Prezentovat seminární práci/výtvarnou řadu/originálnost a aktuálnost tématu. Předpokládaná účast na seminářích je 90%. Výuka se koná v pondělí 29.2.2016 ve 14.00 hod.
|
Doporučená literatura
|
-
BERTRAND,Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha:Portál.
-
HÁJEK,B. HOFBAUER, B. PÁVKOVÁ,J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času, současné trendy. Praha: Portál.
-
NEUMAN,J. (1998). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha:Portál.
-
PÁVKOVÁ,J.,HÁJEK?B.,HOFBAUER?B.,HRDLIĆKOVÁ,V.,PAVLÍKOVÁ,A. (2002). Pedagogika volného času. Praha:Portál.
-
PRUCHA,J. (1998). Moderní pedagogika. Praha:Portál.
-
ROESELOVÁ,V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
SLAVÍK,V. (2001). Umění zážitku, zážitek umění I. Praha. PdFUK.
|