Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Buček Robert, MgA. Ph.D.
-
Havlík Vladimír, prof. Mgr.
-
Jedlička David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kresba a malba v plenéru. Pětidenní soustředěná práce v krajině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz kresby a malby je doplněn akcemi v přírodě a tvorbou objektů. Náplň kurzu může být tématicky zaměřena. Je kladen důraz na individuální koncepční přístup k řešení úkolu.
Schopnost konceptuální tvorby, kreativní přístup.
|
Předpoklady
|
Abssolvování Plenéru 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast v kurzu, četba doporučené literatury, diskuze při korekturách.
|
Doporučená literatura
|
-
Cílek V. (2008). Krajiny vnitřní a vnější. Dokořán, Praha.
-
Cílek V. (2009). Makom kniha míst. Dokořán, Praha.
-
Horáček, R., Zhoř, I., & Havlík, V. (1991). Akční tvorba. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Hron J., (Brožek). (1978). Jak namalovat krajinu. SPN Praha.
-
Hůla J. (2001). Rozhovory. Dauphin, Praha.
-
Kratochvíl J. (1994). Filosofie živé přírody. Herrmann & synové.
-
Sádlo J. (2007). Prázdná země. Dauphin, Praha.
-
Schama S. (1978). Krajina a paměť. Argo Dokořán, Praha.
-
Zemánek, J. (2005). Od země přes kopec do nebe (o chůzi poutnictví a posvátné krajině).. Středočeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích.
-
Zhoř, I., & Beran, J. (1989). Škola výtvarného myšlení. 2. Brno: Krajské kulturní středisko.
-
Zhoř, I. (1985). Škola výtvarného myšlení. Prostějov: Okresní kulturní středisko.
|