Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Muzeum a galerie jako instituce kulturně historického dědictví. Typy muzeí a galerií, jejich struktura a členění. Muzeum a galerie jako centrum místního společenství. Edukační a osvětové funkce muzeí a galerií. Muzea a galerie v České republice se zvláštním zaměřením na Moravu a Slezsko.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni disponovat souborem informací o muzeích a galeriích v České republice, popsat metodické postupy k využití uvedených institucí při koncipování náplně volnočasových aktivit dětí a mládeže, umět obsahově a organizačně připravit projekty využívající spolupráci edukačních institucí s muzei a galeriemi.
Získané znalosti upotřebí budoucí pedagogové k účelné spolupráci s muzejními institucemi a k využívání jejich potenciálu ve výuce.
|
Předpoklady
|
Zájem o obor, základní znalosti z pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Charakteristika jedné expozice vybraného muzea a její analýza z hlediska didaktického a metodického se zaměřením na zvolenou cílovou skupinu dětí či mládeže.
|
Doporučená literatura
|
-
Jůva Vladimír. (2004). Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. Brno.
-
Jůva Vladimír. (1994). Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno.
-
Šobáňová Petra. Edukační potenciál muzea.
-
Šobáňová Petra. Muzejní edukace.
|