Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
-
Exler Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Plánování výtvarných činností, příprava učitele na hodiny výtvarné výchovy. 2. Sledování chování a činnosti žáků během náslechové praxe. Náslechový protokol. Pedagogický rozbor a reflexe vyučovacích hodin Vv. Rozbor výtvarných prací žáků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Exkurze
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s edukační realitou ve vybraných vzdělávacích zařízeních, pozorování a analýza vyučovací jednotky výtvarné výchovy, rozbor výtvarných prací žáků.
Osvojené základní výtvarně pedagogické kompetence využitelné ve vyučování výtvarné výchovy v mateřské škole.
|
Předpoklady
|
Základní orientace ve výtvarné pedagogice.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Účast 100%,odevzdání náslechových protokolů a závěrečná reflexe.
|
Doporučená literatura
|
-
DVOŘÁKOVÁ,H. (1996). Výtvarná výchova na I. stupni. Pracovní sešit pro 1.-3.ročník,4.-5.ročník.. Havlíčkův Brod.
-
HAZUKOVÁ,H., ŠAMŠULA.,P. (2000). Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: PdFUK.
-
KAVČÁKOVÁ,A., MALIVA,J. (1994). Úvod do studia výtvarné výchovy. Olomouc.
-
Šobáňová, P. Manuál k pedagogické praxi (skripta v rukopise).
|