Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Dokoupilová Monika, Mgr.
-
Boháčová Kristýna, MgA.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s problémy a povinnostmi ve vyučovací jednotce VV a jejich možným řešením, s administrativními povinnostmi a odpovědností pedagoga uměleckého předmětu. Základy prezentace dětské tvorby a seznámení s hlavními přehlídkami dětské výtvarné tvorby v ČR.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
- Exkurze
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem náslechové praxe je pozorování a analýza vyučovacích jednotek výtvarné výchovy a rozbory výtvarných prací žáků. Náslechovou praxi tradičně absolvujeme ve Studiu Experiment Olomouc, tedy v neformálním vzdělávacím zařízení.
Orientace v edukačním procesu a specificích výtvarné výchovy.
|
Předpoklady
|
Základní orientace ve výtvarné pedagogice
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
80% účast na seminářích, odevzdání seminární práce na zadané téma a aktivní spolupráce během seminářů.
|
Doporučená literatura
|
-
DVOŘÁKOVÁ, H. (1996). Výtvarná výchova na 1. stupni. Pracovní sešit pro 1.-3. ročník.. Havlíčkův Brod.
-
Hazuková, Helena a Šamšula, Pavel. Didaktika výtvarné výchovy I..
-
KAVČÁKOVÁ, A. , MALIVA, J. (1994). Úvod do studia výtvarné výchovy. Olomouc.
-
Matysková, Věra. Didaktika výtvarné výchovy pro učitelství 1. stupně ZŠ.
-
Šobáňová, Petra. Kapitoly z didaktiky výtvarné výchovy.
|