Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem praxe jsou náslechy edukační programů, konzultace s muzejním pedagogem a tvorba vlastních programů a jejich realizace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praxe v muzeu umožňuje získat základní znalosti o pedagogickém procesu v prostředí muzea. Po absolvování praxe budou studenti schopni analyzovat vyučovací proces a rozumět jeho komponentám. Budou schopni koncipovat vlastní edukační program.
Po absolvování praxe budou studenti lépe porozumět dění v muzeích a budou schopni připravit a evaluovat vlastní edukační program.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z oblasti didaktiky, zájem o obor.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Hospitace, Certifikát o absolvování stáže
Přítomnost v muzeu, aktivní účast na edukačních činnostech v muzeu.
|
Doporučená literatura
|
-
Budoucí učitelé na souvislé praxi, aneb, Rukověť fakultního cvičného učitele: (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Brno: Paido, 1998..
-
MUSILOVÁ, Marcela a MUSIL, Jiří V. Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum.
-
VYSKOČILOVÁ, Eva a HERMOCHOVÁ, Soňa. Cvičení z pedagogické praxe. [III], Interakční hry pro školní děti..
|