Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Muzeum a galerie jako instituce kulturně historického dědictví. Typy muzeí a galerií, jejich struktura a členění. Muzeum a galerie jako centrum místního společenství. Edukační a osvětové funkce muzeí a galerií. Muzea a galerie v České republice se zvláštním zaměřením na Moravu a Slezsko.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
The students should be able to characterize the museums and art galleries in the Czech republic, they should be able to describe the methodic processes in utilization this institutions in the leisure-time education and prepare projects in cooperation with museums and galleries.
Získané znalosti upotřebí budoucí pedagogové k účelné spolupráci s muzejními institucemi a k využívání jejich potenciálu ve výuce.
|
Předpoklady
|
Zájem o obor, základní znalosti z pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Charakteristika jedné expozice vybraného muzea a její analýza z hlediska didaktického a metodického se zaměřením na zvolenou cílovou skupinu dětí či mládeže.
|
Doporučená literatura
|
-
Jůva Vladimír. (2004). Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. Brno.
-
Jůva Vladimír. (1994). Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno.
-
Šobáňová Petra. Edukační potenciál muzea.
-
Šobáňová Petra. Muzejní edukace.
|