Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Dokoupilová Monika, Mgr.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
-
Exler Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem seminářů je teoretické i praktické zvládnutí základních technik a zásadních postupů při práci s keramickou hmotou v ateliéru a zvládnutí základních technik v kombinaci modelovacích materiálů s jinými materiály. Zvládnutí výchovně vzdělávacích přístupu v této oblasti při práci s dětmi předškolního věku. Zvládnutí praktických a teoretických základů sochařství 20. stol. vedoucí k uchopení trojrozměrného díla
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí praktických a teoretických základů klasického modelování. Přehled alternativních technik modelování, aplikace základních metod v hlíně a tvárlivých materiálů. Rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních.
Ovládnutí technik práce pro výuku na MŠ.
|
Předpoklady
|
Základní předpoklady pro vnímání, prožívání prostoru a pro nacházení nových výrazových možností s přihlédnutím na specifiku modelování na MŠ.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Předložit realizované výtvarné práce ze seminářů. Účast na seminářích 90%. Zvládnutí základních technik v modelování a prostorovém vytváření.
|
Doporučená literatura
|
-
CIKÁNOVÁ,K. (1995). Objevujte s námi tvar. Praha:Aventinum.
-
NEDVĚDOVÁ,Z.,ZATLOUKALOVÁ,I. (2000). Výtvarná tvorba. Olomouc:Rubico.
-
RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
-
ROESELOVÁ,V. (1995). Námět ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1996). Techniky ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
|