Předmět: Modelování a prostorová tvorba B

« Zpět
Název předmětu Modelování a prostorová tvorba B
Kód předmětu KVV/MPBQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
  • Exler Petr, Mgr. Ph.D.
  • Dokoupilová Monika, Mgr.
Obsah předmětu
Obsahem seminářů je teoretické i praktické zvládnutí základních technik a zásadních postupů při práci s keramickou hmotou v ateliéru a zvládnutí základních technik v kombinaci modelovacích materiálů s jinými materiály. Zvládnutí výchovně vzdělávacích přístupu v této oblasti při práci s dětmi předškolního věku. Zvládnutí praktických a teoretických základů sochařství 20. stol. vedoucí k uchopení trojrozměrného díla.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 4 hodiny za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení si základních tvůrčích postupů s materiály plastickými i neplastickými, pochopení základních materiálových dispozic. Osvojení si základních prostorových zkušeností při modelování i konstruování. Seznámit se s pravidly práce s plastickým materiálem vycházejícím ze zásad osobnostního rozvoje dětí předškolního věku.
Ovládnutí technik modelování a prostorové tvorby využitelných v MŠ.
Předpoklady
Zájem o předmět, základní výtvarné dovednosti.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce

Účast na seminářích 90%, vypracování seminární práce na dané téma, předložení výtvarných prací vytvořených při seminářích, zvládnutí základních technik při modelování a konstruování, dodržování systémových a hygienických pravidel při práci .
Doporučená literatura
  • NEDVĚDOVÁ,Z.,ZATLOUKALOVÁ,I. (2000). Výtvarná tvorba. Olomouc:Rubico.
  • RADA, P. (1990). Techniky keramiky.. Praha.
  • ROESELOVÁ, Věra. (1996). Techniky ve výtvarné výchově.. Praha: Sarah.
  • ROESELOVÁ,V. (1995). Námět ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
  • Scott, Marylin. Keramika: kompletní ilustrovaná příručka pro začínající i pokročilé.
  • Selingerová, Veronika. Česká keramika a porcelán ve 20. století: vybraní autoři.
  • WARSHAWOVÁ, J. (2001). Velká kniha keramiky. Rebo Production CZ,Dobřejovice.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní