Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Jedlička David, Mgr. Ph.D.
-
Adámková Turzová Magdalena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je zaměřen na využití malby jako výtvarného média ve své specifičnosti vůči ostatním uměleckým disciplínám. Student na základě vybraných tématických okruhů je veden k interpretaci vlastního výtvarného projektu. Teoretická část semináře mapuje vývoj malby Art Brut po současnost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Individuální projekt zaměřený na ucelený cyklus prací. Malba na skle, vaječná tempera, lidové podmalby na skle.
Schopnost diskuze nad danou problematikou.Rozvíjení výtvarného myšlení. Kreativní reakce na Art Brut.
|
Předpoklady
|
Schopnost samostatné kreativní práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Písemně vypracovaný koncepční záměr, ujasnění kompozičního řešení, skicy, diskuze, aktivní účast v seminářích, závěrečný výtvarný projekt.
|
Doporučená literatura
|
-
Arendtová, H. (1994). Krize kultury.. Praha: Mladá fronta.
-
Foucault, M. (1995). Sen a obraznost. Dauphin, Liberec .
-
Gabliková S. (1995). Selhala moderna?. Votobia, Olomouc.
-
Hasalová, V., Ludvíková, M., Guillevic, J. C., Kunc, L., & Ludvíková, M. (1970). Lidová malba na skle XVI.-XIX. století. V Brně: V Etnografickém ústavu Moravského muzea.
-
Pospiszyl, T. (1998). Před obrazem. Praha .
-
Slánský, B. (1976). Technika v malířské tvorbě: (malířský a restaurátorský materiál). Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury.
-
Staňková, J. (1967). Lidové výtvarné umění. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Šimková, A., & Galgonek, V. (2001). Umělci čistého srdce: naivní a lidové umění, art brut : sbírka Pavla Konečného. Velehrad: Ottobre 12.
|