Lecturer(s)
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Adámková Turzová Magdalena, Mgr. Ph.D.
-
Jedlička David, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Painting of the study character according to a model continues the seminar Painting 2. Students pass gradually to sitting figure and nude painting. (Movement study, mastering the proportions, expression, etc.) Thematic work looks toward the final painting realized by more demanding painting technique.
|
Learning activities and teaching methods
|
Grafic and Art Activities
- Attendace
- 60 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Nude painting and figural composition.
Skills in the composition of the artwork, ability of interpretation an artwork through the dialogue.
|
Prerequisites
|
The figure painting skills.
|
Assessment methods and criteria
|
Analysis of Creative works (Music, Pictorial,Literary)
Active participation in seminars, finished partial tasks; final painting realized by more demanding painting technique.
|
Recommended literature
|
-
Belting H. (2000). Konec dějin umění. Mladá fronta, Praha .
-
Francastel, P., Hamzová, J., & Wittlich, P. (1984). Figura a místo: vizuální řád v italském malířství 15. stol. Praha: Odeon.
-
Gabliková S. (1995). Selhala moderna?. Votobia, Olomouc .
-
Hockney, D., & Zvelebilová, K. (2001). Tajemství starých mistrů. Praha: Slovart.
-
Horáček, R., Zhoř, I., & Havlík, V. (1991). Akční tvorba. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Lamač, M. (1989). Myšlenky moderních malířů: od Cézanna po Dalího. Praha: Odeon.
-
Langerová, M. (1983). Klíče k obrazu: (vyprávění o malířích a malířství). Praha: Albatros.
-
Michael Baxandall. (2003). Stíny a světlo. , Barrister & Principal, Brno .
-
Zhoř, I. (1992). Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
ZRZAVÝ, J.. (1977). Anatomie pro výtvarníky.. Praha.
|