Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Adámková Turzová Magdalena, Mgr. Ph.D.
-
Jedlička David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Malba studijního charakteru podle modelu navazuje na seminář, malbu 2. Studenti postupně přechází k sedící figuře a malbě aktu. (Pohybové studie, zvládnutí proporcí, výraz atd.) Tématická práce směřuje k závěrečné malbě realizované náročnější malířskou technikou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Malba aktu a figurální kompozice.
Schopnost figurální kompoziční výstavby výtvarného díla, zpúsobilost interpretace díla v diskuzi.
|
Předpoklady
|
Zvládnutí výtvarných dovedností a schopností figurální malby.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní účast v seminářích, dokončené dílčí úkoly, závěrečná malba realizovaná náročnější malířskou technikou.
|
Doporučená literatura
|
-
Belting H. (2000). Konec dějin umění. Mladá fronta, Praha .
-
Francastel, P., Hamzová, J., & Wittlich, P. (1984). Figura a místo: vizuální řád v italském malířství 15. stol. Praha: Odeon.
-
Gabliková S. (1995). Selhala moderna?. Votobia, Olomouc .
-
Hockney, D., & Zvelebilová, K. (2001). Tajemství starých mistrů. Praha: Slovart.
-
Horáček, R., Zhoř, I., & Havlík, V. (1991). Akční tvorba. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Lamač, M. (1989). Myšlenky moderních malířů: od Cézanna po Dalího. Praha: Odeon.
-
Langerová, M. (1983). Klíče k obrazu: (vyprávění o malířích a malířství). Praha: Albatros.
-
Michael Baxandall. (2003). Stíny a světlo. , Barrister & Principal, Brno .
-
Zhoř, I. (1992). Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
ZRZAVÝ, J.. (1977). Anatomie pro výtvarníky.. Praha.
|