Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Jedlička David, Mgr. Ph.D.
-
Hábl René, Mgr. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Na malbě podle modelu si studenti osvojují anatomické zásady, cit pro proporční vztahy, modelaci barvou. Malba portrétu podle modelu je střídána s malbou koncepčního charakteru kde portrét plní zástupnou roli a přechází k vlastnímu výtvarnému sdělení. Malba studijního charakteru je doplněna prací na individuálním cyklu portrétů. Studenti se seznamují s různými přístupy v dějinách portrétní malby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 120 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavní náplní semináře je malba portrétu.
Prohloubení výrazových možností malby od realistické formy k expresivní nadsázce.
|
Předpoklady
|
Zvládnutí kresbné studie hlavy, proporce, anatomie, výraz....
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v seminářích, seminární práce, dokončené úkoly ze seminářú a zadané domácí práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Baleka J. (1997). Výtvarné umění, výkladový slovník. ACADEMIA, Praha .
-
Baxa, J. Ferda, J. (2012). Multidetektorová výpočetní tomografie srdce. Praha: Galén.
-
Demsey A. (2002). Umělecké styly, školy a hnutí. Slováry.
-
Francastel, P. (1984). Figura a místo. Praha .
-
Grosenick, U. Riemschneider, B. (2005). Art Now. Taschen.
-
Grosenicková, U. (2004). Ženy v umění 20 a 21. století. Slovart, Bratislava.
-
Hall J. (1991). Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. , Mladá fronta, Praha .
-
Chalupecký, J. (1995). Nové umění v Čechách. Praha .
-
Kulka, T. (2000). Umění a kýč. Torst, Praha .
-
Lamač M. (1989). Myšlenky moderních malířů. Odeon, Praha .
-
Osborn, R.: Dan Sturgis, Turner, N. (2008). Seznamte se? Teorie umění. Portál Praha.
-
Zhoř I. (1992). Proměny soudobého výtvarného umění. SPN, Praha .
-
ZRZAVÝ, J.. (1977). Anatomie pro výtvarníky.. Praha.
|