Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Adámková Turzová Magdalena, Mgr. Ph.D.
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jiroutová Jana, M. Phil.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat současné cíle a obsahy výtvarné výchovy, porozumět modelové stavbě vyučovací jednotky spřihlédnutím ke specifikům výtvarných činností, definovat pojem tvořivost a charakterizovat jednotlivé aspekty tvořivosti v kontextu výtvarné výchovy, aplikovat do praxe zásady tvořivé výuky výtvarné výchovy, reflektovat současné umělecké projevy, vyhledávat vhodné výtvarné edukační programy (využívat činností edukačních oddělení v muzeích a galeriích), koncipovat výtvarnou činnost.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Dempseyová A. (2002). Umělecké styly, školy a hnutí.
-
Edvard Lucie-Smith. (1996). ARTODAY . Slovart, Bratislava.
-
Roeselová, V. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově . Praha.
-
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. (2006). Kapitoly z didaktiky výtvarné výchovy.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
UŽDIL, Jaromír. (2002). Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte.. Praha: Portál.
-
Zhoř I. (1992). Proměny soudobého výtvarného umění. SPN, Praha .
-
ZHOŘ, Igor. (1990). Škola výtvarného myšlení: (úvahy, projekty a příklady pro alternativní výtvarnou činnost). Bratislava: Osvetový ústav.
|