Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Dokoupilová Monika, Mgr.
-
Havlík Vladimír, prof. Mgr.
-
Medek David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí praktických a teoretických základů klasického modelování. Přehled alternativních technik modelování, aplikace základních metod v hlíně a tvárlivých materiálů. Rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v dějinách umění, pozorné vnímání reálného světa a jeho vizuální reflexe.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní přítomnost na výuce 80%, s materiálovou a koncepční přípravou.
|
Doporučená literatura
|
-
Alberto Giacometti. (1998). Moje skutečnost. Praha.
-
Edvard Lucie-Smith. (1996). ARTODAY. Slovart, Bratislava .
-
Gaston Bachelard. (1997). Voda a sny, Esej o obraznosti hmoty. Praha.
-
Judith Collins . (2007). Sculpture Today . London .
-
Kolektiv autorů. (1973). Od Rodina po Moora. Praha.
-
László Moholy-Nagy. (2002). Od materiálu k architektuře. Praha.
-
Maurice Merleau - Ponty. (1998). Viditelné a neviditelné. Praha.
-
Petr Wittlich. (2000). Sochařství české secese. Praha.
-
Vojtěch Volavka. (1956). Jak vzniká socha.. Praha.
|