Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Buček Robert, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti tradiční (iluzívní či perspektivní) kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby. Obecné problémy, sociální kontext a osobní předpoklady tvorby. Historické exkurzy a současné tendence. Úvodní informace o psychologických aspektech tvůrčího procesu a o prožitkovém kreslení. Praktická aplikace některých prožitkových forem tvorby (metoda vnitřní práce, práce s tělem, bubnování, společná práce v malé skupině apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 11 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat pojem iluzívní a neiluzívní výtvarné dílo; prakticky zvládnout základy iluzívního (perspektivního) kreslení; rozvinout a prezentovat vlastní výtvarnou práci na základě vlastní koncepce; představit svůj pohled na prožitkové aspekty výtvarné tvorby.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat získané schopnosti a dovednosti ve své praktické výtvarné tvorbě.
|
Předpoklady
|
Základní průprava v kresbě, absolvování předmětů Kresba 1-4.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta
Pravidelná výtvarná práce v seminářích, rozvíjení kreativního procesu mimo výuku (50%). Pravidelná účast na seminářích (40%). Konzultace vlastní volné tvorby s vyučujícím (10%). Přehled o aktuálním výtvarném dění v regionu.
|
Doporučená literatura
|
-
Coleová, A. (1995). Perspektiva. Bratislava.
-
Parramon, J.M. (1995). Jak kreslit. Praha.
-
Riedel, I. . Obrazy v terapii, umění a náboženství. Praha, 2002.
|