Název předmětu | Kresba 5 |
---|---|
Kód předmětu | KVV/KR5@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti tradiční (iluzívní či perspektivní) kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby. Obecné problémy, sociální kontext a osobní předpoklady tvorby. Historické exkurzy a současné tendence. Úvodní informace o psychologických aspektech tvůrčího procesu a o prožitkovém kreslení. Praktická aplikace některých prožitkových forem tvorby (metoda vnitřní práce, práce s tělem, bubnování, společná práce v malé skupině apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat své vlastní pojetí kresby, výraz a rukopis rozvinout a prezentovat vlastní výtvarnou práci na základě vlastní koncepce; pracovat strukturovaně s tématem, znát různé podoby tvůrčího procesu představit svůj pohled na prožitkové aspekty výtvarné tvorby
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat získané schopnosti a dovednosti ve své praktické výtvarné tvorbě. |
Předpoklady |
Rozvoj základních schopností a dovedností v oblasti kresby v návaznosti na KR4. Základní obeznámenost s tradičními i současnými kresebnými materiály a podklady. Zorientovaný přehled v oblasti současné výtvarné tvorby.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta
Pravidelná výtvarná práce v seminářích, rozvíjení kreativního procesu mimo výuku (50%). Pravidelná účast na seminářích (40%). Konzultace vlastní volné tvorby s vyučujícím (10%). Přehled o aktuálním výtvarném dění v regionu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |