Předmět: Kresba 5

« Zpět
Název předmětu Kresba 5
Kód předmětu KVV/KR5@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti tradiční (iluzívní či perspektivní) kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby. Obecné problémy, sociální kontext a osobní předpoklady tvorby. Historické exkurzy a současné tendence. Úvodní informace o psychologických aspektech tvůrčího procesu a o prožitkovém kreslení. Praktická aplikace některých prožitkových forem tvorby (metoda vnitřní práce, práce s tělem, bubnování, společná práce v malé skupině apod.)

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 11 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat své vlastní pojetí kresby, výraz a rukopis rozvinout a prezentovat vlastní výtvarnou práci na základě vlastní koncepce; pracovat strukturovaně s tématem, znát různé podoby tvůrčího procesu představit svůj pohled na prožitkové aspekty výtvarné tvorby
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat získané schopnosti a dovednosti ve své praktické výtvarné tvorbě.
Předpoklady
Rozvoj základních schopností a dovedností v oblasti kresby v návaznosti na KR4. Základní obeznámenost s tradičními i současnými kresebnými materiály a podklady. Zorientovaný přehled v oblasti současné výtvarné tvorby.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta

Pravidelná výtvarná práce v seminářích, rozvíjení kreativního procesu mimo výuku (50%). Pravidelná účast na seminářích (40%). Konzultace vlastní volné tvorby s vyučujícím (10%). Přehled o aktuálním výtvarném dění v regionu.
Doporučená literatura
  • Coleová, A. (1995). Perspektiva. Bratislava.
  • Parramon, J.M. (1995). Jak kreslit. Praha.
  • Riedel, I. . Obrazy v terapii, umění a náboženství. Praha, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní