Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Chorý Tomáš, ak. soch. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti tradiční (iluzívní či perspektivní) kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kresba podle skutečnosti - portrét a figura. Prostor, kompozice. Rozvíjení vlastního tématu: od skicy k definitivnímu dílu. Technické a psychologické aspekty tvorby.
Schopnosti a dovednosti v oblasti iluzívní kresby - portrétní kresba, figura. Schopnost formulovat, organizovat a realizovat vlastní volnou výtvarnou tvorbu, její rozíjení, zvládání tradičních i novodobých výtvarných postupů a technik.
|
Předpoklady
|
Rozvoj základních schopností a dovedností v oblasti kresby v návaznosti na KR1. Základní obeznámenost s tradičními i současnými kresebnými materiály a podklady. Elementární přehled přes oblast současné výtvarné tvorby.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta
Pravidelná výtvarná práce v seminářích, rozvíjení kreativního procesu mimo výuku (50%). Pravidelná účast na seminářích (40%). Konzultace vlastní volné tvorby s vyučujícím (10%). Přehled o aktuálním výtvarném dění v regionu.
|
Doporučená literatura
|
-
Coleová, A. (1995). Perspektiva. Bratislava.
-
Parramon, J.M. (1995). Jak kreslit. Praha.
|