Název předmětu | Kresba 4 |
---|---|
Kód předmětu | KVV/KR4@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti experimentální kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení |
Studenti/ky poznají kresbu jako vizuální médium, rozvíjí potenciál kresebného projevu skrze experimentální, procesuální a konceptuální kresbu. Ilustrace textu a práce s analýzou textu, převod do výtvarného média. Studenti/ky se naučí rozpoznat intermediální přesahy mimo tradiční hranice klasických výtvarných médií a kombinovat přístupy a techniky, rozvíjet akční polohy uměleckého vyjádření. Práce na zadáních a závěrečném autorském projektu. Rozvíjení vlastního tématu: od skicy k definitivnímu dílu. Technické a psychologické aspekty tvorby.
Schopnosti a dovednosti v oblasti kresby, rozvíjení potenciálu kresby mimo tradiční hranice média. Schopnost formulovat, organizovat a realizovat vlastní volnou výtvarnou tvorbu, její rozvíjení, zvládání tradičních i novodobých výtvarných postupů a technik. |
Předpoklady |
Rozvoj základních schopností a dovedností v oblasti kresby v návaznosti na KR1. Základní obeznámenost s tradičními i současnými kresebnými materiály a podklady. Elementární přehled přes oblast současné výtvarné tvorby.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta
1) Práce na zadáních v seminářích 2) Návrh a realizace autorské závěrečné semestrální práce Pravidelné konzultace návrhu, účast na seminářích minimálně 80 %. ISP: Pravidelné konzultace, účast na seminářích minimálně 50 %. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |