Předmět: Kresba 4

« Zpět
Název předmětu Kresba 4
Kód předmětu KVV/KR4@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti experimentální kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti/ky poznají kresbu jako vizuální médium, rozvíjí potenciál kresebného projevu skrze experimentální, procesuální a konceptuální kresbu. Ilustrace textu a práce s analýzou textu, převod do výtvarného média. Studenti/ky se naučí rozpoznat intermediální přesahy mimo tradiční hranice klasických výtvarných médií a kombinovat přístupy a techniky, rozvíjet akční polohy uměleckého vyjádření. Práce na zadáních a závěrečném autorském projektu. Rozvíjení vlastního tématu: od skicy k definitivnímu dílu. Technické a psychologické aspekty tvorby.
Schopnosti a dovednosti v oblasti kresby, rozvíjení potenciálu kresby mimo tradiční hranice média. Schopnost formulovat, organizovat a realizovat vlastní volnou výtvarnou tvorbu, její rozvíjení, zvládání tradičních i novodobých výtvarných postupů a technik.
Předpoklady
Rozvoj základních schopností a dovedností v oblasti kresby v návaznosti na KR1. Základní obeznámenost s tradičními i současnými kresebnými materiály a podklady. Elementární přehled přes oblast současné výtvarné tvorby.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta

1) Práce na zadáních v seminářích 2) Návrh a realizace autorské závěrečné semestrální práce Pravidelné konzultace návrhu, účast na seminářích minimálně 80 %. ISP: Pravidelné konzultace, účast na seminářích minimálně 50 %.
Doporučená literatura
  • Coleová, A. (1995). Perspektiva. Bratislava.
  • FOÁ Mary Clare. Performance Drawing: New Practices since 1945. Londýn. 2020.
  • Jordan Kantor, Igor Zabel, Emma Dexter. Vitamin D: New Perspectives in Drawing. Phaidon. 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní