Název předmětu | Praktikum aplikované tvorby |
---|---|
Kód předmětu | KVV/KPAT@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Typy materiálů a jejich historické kontexty Tradiční a méně tradiční materiály a jejich výrazové možnosti Textil a jeho historické kontexty. Symbolická úloha textilu v historii i v současnosti. Významné osobnosti české a světové textilní tvorby 2. pol. 20. století. Práce s vláknem, experimentace i tradiční lidové techniky. Textil a tělo, textil a prostředí, textil a příběh. Smyslová citlivost jako jeden z obsahů současné výtvarné edukace Techniky opracování Experimentace i tradiční lidové techniky, materiál a jeho příběh.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Grafické a výtvarné činnosti |
Výstupy z učení |
Rozvíjet citlivosti k různým tradičním i méně tradičním materiálům, poznávat specifické vlastnosti textilu, dřeva, tvárlivých hmot, drátu, sádry, plastu apod., vnímat a objevovat jeho smyslové a vizuální hodnoty a nacházet jeho výrazové možnosti. Zvládnout některé jednoduché výtvarné postupy související s vyjmenovanými materiály, aplikovat do praxe základní techniky opracování materiálu s citlivostí vůči němu. Rozvíjet tvořivý přístup k materiálům prostřednictvím hry a experimentu a vytvořit si tak předpoklady pro rozvíjení kreativity prostřednictvím práce s výtvarnými materiály včetně odpadových, Chápat prostorové možnosti materiálu a využívat je při tvorbě plošných prací nebo objektů, demonstrovat intermediální přesahy mimo tradiční hranice klasických výtvarných médií, kombinovat přístupy a techniky, rozvíjet akční polohy uměleckého vyjádření,
Schopnost přispět k rozvoji estetického cítění u dětí v MŠ. Poznávat výrazové možnosti různých materiálu. Rozvíjet a prohlubovat smyslové cítění. Rozvíjet tvořivý potenciál dětí. |
Předpoklady |
Základní orientace v oblasti současného výtvarného umění a o cílech a směřování současné výtvarné výchovy.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Seminární práce
Vlastní praktické práce s daným materiálem. Ukázka prací dětí z výuky výtvarné výchovy. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |