Předmět: Modelování a prostorové vytváření

« Zpět
Název předmětu Modelování a prostorové vytváření
Kód předmětu KVV/KMPV@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Medek David, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Modelování v keramickém ateliéru a tvorba objektů či asambláží v sochařském ateliéru spolu s přednáškami o sochařství 20. století směřují k pochopení trojrozměrného uměleckého díla a naznačují praktické uplatnění v pedagogickém procesu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 7 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: Aplikovat praktické a teoretické základy klasického modelování, Specifikovat přehled alternativních technik modelování, Aplikovat základní metody v hlíně a tvárlivých materiálech, Samostatně rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
Předpoklady
Základní orientace v dějinách umění, pozorné vnímání reálného světa a jeho vizuální reflexe.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Aktivní přítomnost na výuce 80%, s materiálovou a koncepční přípravou.
Doporučená literatura
  • CIKÁNOVÁ, Karla. (1995). Objevujte s námi tvar. Praha: Aventinum.
  • NEDVĚDOVÁ, Zdeňka a?ZATLOUKALOVÁ, Iva. (2000). Výtvarná tvorba. 1. Olomouc: Rubico.
  • RADA, Pravoslav. (1996). Techniky keramiky. Praha: Aventinum.
  • Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově.
  • Roeselová, Věra. (1995). Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah.
  • Roeselová, Věra. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově.. Praha: Sarah.
  • ROESELOVÁ, Věra. (1996). Techniky ve výtvarné výchově. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní