Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Dokoupilová Monika, Mgr.
-
Havlík Vladimír, prof. Mgr.
-
Medek David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vytvoření teoretického zázemí v oblasti sochařství a prostorové tvorby pro vlastní a pedagogickou práci v tomto oboru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vytvoření přehledu o alternativních technik modelování, aplikaci základních metod v hlíně a tvárlivých materiálech. Pálení, glazování základy technologie a historie oboru. Rozvíjení prostorového myšlení a prohlubování chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních formou realizací objektů.
Znalost možností výtvarné prostorové práce a její aplikace v pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
Základní zkušenosti s prostorovou tvorbou a tvárnými materiály.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích, referát, série výtvarných prací na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
PIJOAN, José. (1979). Dějiny umění. Praha.
-
ROESELOVÁ,V. (1995). Námět ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
ROESELOVÁ,V. (1996). Techniky ve výtvarné výchově. Praha.
-
Uždil, J. (1978). Výtvarný projev a výchova. Praha.
|