Předmět: Keramika

« Zpět
Název předmětu Keramika
Kód předmětu KVV/KKER@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Dokoupilová Monika, Mgr.
  • Buček Robert, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Poslech
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 7 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je podnítit a rozvinout prostorovou představivost v intencích materiálových dispozic. Získání základních dovedností s keramickou hlínou, glazurami, přístroji a zařízeními. Tvůrčí proces od skici po definitivní realizaci v materiálu. Seznámení se s historií a současnou scénou v oboru. Cílem předmětu je získání přehledu o základních metodách práce v hlíně. Rozvíjet prostorové myšlení a prohlubovat chápání a cítění trojrozměrného uměleckého díla v praktických cvičeních.
Schopnost tvořivé reflexe materiálového a předmětného světa a její uplatnění v pedagogickém procesu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Aktivní přítomnost na výuce 80%, s materiálovou a koncepční přípravou.
Doporučená literatura
  • Cikánová, K. (1995). Objevujte s námi tvar. Praha.
  • CIKÁNOVÁ, K. (1998). Tužkou, štětcem nebo myší. Aventinum Praha.
  • RADA, P. (1990). Techniky keramiky. Praha.
  • Roeselová, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově.
  • ROESELOVÁ,V. (1996). Techniky ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
  • WARSHAWOVÁ,J. (2001). Velká kniha keramiky. Rebo Production CZ,Dobřejovice.
  • Zhoř, I., & Beran, J. (1989). Škola výtvarného myšlení. 2. Brno: Krajské kulturní středisko.
  • Zhoř, I. (1985). Škola výtvarného myšlení. Prostějov: Okresní kulturní středisko.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní