Vyučující
|
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Jedlička David, Mgr. Ph.D.
-
Buček Robert, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se základy a postupné rozvíjení schopností a dovedností v oblasti tradiční (iluzívní či perspektivní) kresby stejně jako v oblasti autentické, samostatné imaginativní tvorby. Obecné problémy, sociální kontext a osobní předpoklady tvorby. Historické exkurzy a současné tendence. Úvodní informace o psychologických aspektech tvůrčího procesu a o prožitkovém kreslení. Praktická aplikace některých prožitkových forem tvorby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 9 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: Definovat základní pojmy z oboru kresba, vlastními slovy vysvětlit výrazové možnosti kresby a její podstatu, popsat a ve vlastní tvorbě používat základní výrazové možnosti, techniky a nástroje kresby, osvojit si základní výtvarné dovednosti a tvořivý experiment s nástrojem, využitelný v budoucí praxi studentů. Dále experimentovat na poli expresivních kresebných metod.
Studenti získají vhled do technologie kresby a rozvinou své kresebné schopnost jak oblasti iluzivního zobrazování, tak i v rámci vlastního výtvarného vyjádření. Velký důraz je kladen na expresivní metody experimentální kresby.
|
Předpoklady
|
Hlubší zájem o výtvarné umění a kresbu především, základní zkušenosti s tradičními i alternativními technikami kresby.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na seminářích, série kreseb na zadané téma, autorské portfolio. Pravidelné konzultace, účast na seminářích minimálně 50 %
|
Doporučená literatura
|
-
ROESELOVÁ,V. (1995). Námět ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.
-
TEISSIG,K. (1990). Techniky kresby. Praha.
|