Název předmětu | Pracovní listy v muzejní edukaci |
---|---|
Kód předmětu | KVV/KJPL@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah: Cílem disciplíny je vybavit absolventa dovednostmi potřebnými k přípravě a realizaci funkční textové didaktické pomůcky, která má v muzejní edukaci již své pevné místo. Jde o pracovní listy, jejichž příprava je v rámci disciplíny pojímána v celém komplexu činností: od výběru vhodného tématu, přes didaktickou transformaci učiva až po návrh grafického řešení a jeho realizaci ve vhodném grafickém programu. Studenti vytvoří koncepci, strukturu a grafický návrh animačních pracovních listů, tak aby podporovaly proces učení v muzeu. Důraz bude kladen na schopnost vyjádření daného tématu grafickými prostředky se zřetelem na interaktivitu a schopnost přenosu informací. Realizace návrhů proběhne pomocí příslušného grafického SW (Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Corel Draw). Základní témata: pracovní listy koncepce, struktura a grafický návrh animačních pracovních listů grafické prostředky, realizace návrhů v programech Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Corel Draw
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - připravit a realizovat funkční textovou didaktickou pomůcku - vytvořit koncepci, strukturu a grafický návrh animačních pracovních listů - vytvářet interaktivní materiály podporující proces učení návštěvníků muzea - aktivně používat dostupné grafické prostředky - realizovat své návrhy pomocí příslušného grafického SW
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni připravit a realizovat funkční textovou didaktickou pomůcku. |
Předpoklady |
Zájem o obor, schopnost práce s počítačem.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Znalost příslušného SW, vlastní počítač, tiskárna Praktická realizace konkrétních úkolů dle pokynů vyučujícího ? student vytvoří koncepci, strukturu a grafický návrh animačních pracovních listů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |